Çalışma Saatlerimiz
Pazar
Kapalı

KONSERVATİF DİŞ TEDAVİSİ & ENDODONTİ
Dişlerin kaybına engel olan çalışmaların başında gelen bölümdür. Başarılı bir dolgu tedavisi ve veya kanal tedavisi dişin ömrünü uzatır. İstanbul Bağdat Caddesi Dentalform’da tam estetik organik esaslı kompozit dolgular kullanılmaktadır. Ağız ve diş sağlığı problemleri, hemen herkesin hayatında belli dönemlerde yaşadığı sorunlar olmakla birlikte, pek çok farklı tedavi prosedürü bu hastalıkların tedavisinde kullanılmaktadır. Konservatif diş tedavisi uygulamaları diş kaybı olmadan tedavi prosedürlerini kapsar. Pek çoğumuz en az bir dişimiz için dolgu veya kanal tedavisi yaptırırız. Bazı çürüklerin ilerlemiş nitelikleri gereği kanal tedavisinin kapsamının genişletilmesi ve endodontik tedavi uygulanması gerekebilmektedir. Konservatif diş tedavisi prosedürlerimiz neticesinde dolgu olduğu belli dahi olmayan uygulamalar gerçekleştirebilmemiz mümkün olmaktadır. Kompozit dolgular, kanal tedavisi veya yüzeysel dolgularda güvenle kullanılabilmektedir ki bu özelliği ile son zamanlarda sıkça tercih edilmektedir.
Dolgu Tedavisi: Dolgu, basit anlatımla çürümüş kısmın oyulup temizlendikten sonra yerine kimyasal dolgu malzemelerinin yerleştirilmesi uygulamasıdır. Diş minesinin kökü dışında herhangi bir organik oluşum söz konusu olmadığından bu uygulamanın sağlık bakımından herhangi bir etkisi yoktur. Ancak, diş uygun zamanda tedavi edilmezse, kanal tedavisi gerekli hale gelecek, bahsettiğimiz oyma işlemi diş köklerine uzanabilecektir. Hatta bazı durumlarda kanal tedavisi ile diş tedavi edildikten sonra, endodontik tedavi gerçekleştirilmesi gerekir. Zira kimi çürükler oldukça ileri safhaya erişip, çene kemiğine ulaşabilir. Bu durumda kemik üzerindeki enfeksiyonun da giderilmesi gerekli olmaktadır. Dolgu, henüz köklere inmemiş diş çürüklerinde kullanılan tedavi biçimidir. Mevcut şartlarda diş hekimleri tarafından amalgam doldu, porselen dolgu ve amalgam dolgu uygulamaları kullanılmakta ve tercihe göre uygulanabilmektedir. Amalgam dolgu metal bileşiklerden oluştuğu için doldurulduğu noktada metal bir görünüm elde edilmesine neden olurken, porselen dolgu ve kompozit dolgu uygulamalarında dişin doldurulduğu fark edilmez. Bu yüzden, DENTALFORM’da tam estetik organik esaslı kompozit dolgular kullanılmaktadır. Geleneksel porselen dolgu ile kompozit dolgu farkı ise kullanım ömrü ile ilgilidir. Bağdat Caddesi kliniğimizde gerçekleştirdiğimiz kompozit dolgu uygulamaları diğer uygulamalara göre daha uzun ömürlü ve estetik olarak oldukça başarılıdır.
Kanal Tedavisi: Çürüklerin diş minesinden köklere inmesi durumunda kanal tedavisi kaçınılmaz birincil tedavi yöntemidir. Proteze başvurmadan önce mevcut dişi bir süre daha kullanabilmek için bu tedavi oldukça efektiftir. Hatta uygun biçimde yapılacak kanal tedavisi uygulamalarında dişlerin ömür boyunca kullanılabilmesi dahi mümkündür. Diş hastalıkları çoğunlukla çürüklerden kaynaklanır. Özellikle diş yüzeyinde belirti vermeden köke doğru ilerleyen çürüklerin tedavisi ise, son aşamada fark edilmelerinden dolayı, kanal tedavisi biçiminde mümkün olmaktadır. Kanal tedavisinde yöntem; öncelikle normal dolgudaki oyma işleminin yapılması ve bunun devamında diş köklerinin de tüm çürükler tedavi edilene kadar oyularak temizlenmesidir. Oyulan diş köklerine kılcal metal dolgu malzemeleri yerleştirilip, herhangi bir biçimde organik aksiyon engellenir. Kökleri bütünüyle temizlenen diş kompozit dolgular veya diğer dolgu yöntemleri ile kapatılarak tedavi tamamlanır. Tabii bazı diş hastalıkları ilerlemiş boyutları nedeniyle endodontik tedavi gerektirebilir ve hatta dişin kaybı sonucuna da erişilebilmektedir.
Endodontik Tedavi: Kanal tedavisi ile müdahale edilmiş veya müdahale aşamasında erişilemeyen diş kemiği ile diş arasındaki kesimde yer alan enfeksiyonlara yönelik cerrahi tedavileri kapsayan endodontik tedavi, dişin kaybedilmeden bir süre daha kullanılması için oldukça önemli bir tedavi biçimidir. Diş kökünün altında yer alan kemik dokusuna cerrahi olarak erişilip buradaki sorunun giderilmesi ve diş etinin sağlığına kavuşturulmasını kapsayan bu yöntem neticesinde, ilerleme ihtimali olan enfeksiyonlar giderilebildiği gibi, olası komplikasyonlar da ortadan kaldırılır. Endodontik tedavi sayesinde kanal tedavisi ile bütünüyle temizlenmiş dişin, kemikteki enfeksiyon ve erozyonu da giderildikten sonra uzun süre kullanılabilmesi mümkün olmaktadır. Kliniğimizde Endodontik Tedavi ve Kanal Tedavisi prosedürleri modern tıbbi protokoller uygulanarak gerçekleştirilmekte, dileyen hastalarımız için Kompozit Dolgular kullanılarak dolgu işlemleri yapılmakta ve Diş Hastalıkları en uygun biçimde tedavi edilmektedir. Dilediğiniz zaman bizimle iletişime geçerek bilgi alabilir ve muayene randevusu alabilirsiniz.
HEKİMLERİMİZ
Alanında öncü & uzman Çerkezköy İmplant | Diş Hekimi Mehmet Uğur Alpay Diş Kliniği Hekimlerimiz...