Çalışma Saatlerimiz
Pazar
Kapalı

PERİODONTOLOJİ
Periodontoloji, dişleri çevreleyen sert ve yumuşak dokuların klinik ve mikroskopik yapısını inceleyen, bu dokuları etkileyen hastalıkları teşhis eden, tedavilerini uygulayan ve sonrasında kazanılan sağlığın idamesini sağlayan diş hekimliği dalıdır.Periodontal hastalık ise, diş eti ve dişleri çevreleyen bu yumuşak ve sert dokuları etkileyen iltihabi durumdur.
DİŞ ETİ HASTALIĞININ BELİRTİLERİ
  • Ağız kokusu
  • Dişlerin sallanması
  • Diş etlerinde çekilme
  • Soğuk içeceklere karşı hassasiyet
  • Dişlerin eskisi gibi kapanmaması
  • Dişleri fırçalarken, diş etlerinde meydana gelen kanama
  • Dişler arasında yeni oluşan aralıklar
  • Ağızda sürekli olarak oluşan yaralar
  • Diş etlerinde meydana gelen şişlik ve kızarıklıklar,
    TEDAVİ
    Periodontal hastalıklar, uzman hekimlerce uygulanan tedavilerle büyük bir ölçüde önlenebilmekte ve kontrol altına alınabilmektedir. Bu noktada önemli olan unsurlardan biri, diğer tüm hastalıklarda da olduğu gibi tedaviye erken başlanmasıdır. Diğeri ise, periodontoloji uzmanı tarafından hastaya, diş ve diş etlerinin etkin biçimde temizleyebilmesine yönelik eğitim verilmesidir. Böylelikle geri kazandırılan sağlık koruma altına alınmış olur. Şu unutulmamalıdır ki, diş eti hastalıkları kendi kendine veya bilinçsiz şekilde ilaçlar kullanarak (antibiyotik, gargara, vitaminler gibi) iyileşmez. Mutlaka bir diş eti uzmanı tarafından tedavi edilmesi gerekir. Diş eti hastalığının erken dönemlerinde, özel dental aletler kullanılarak diş taşları ve plak tabakaları diş etlerinden uzaklaştırılır. Bu temizliğin yanında kök yüzeyi düzleştirmesi (küretaj) işlemi de uygulamak gerekebilir. Diş eti tedavisin başlangıç aşamasında, diş eti kenarlarına uyumu olmayan veya şekli doğru olmayan protezler düzeltilir, çürük dişler tedavi edilir, kötü yapılmış dolgular restore edilir, kurtarılamayacak haldeki dişler çekilir. Bu işlemlerle diş ve diş etlerinde bakterilerin üremesini kolaylaştıran faktörler ortadan kaldırılır. Daha ilerlemiş vakalarda ise cerrahi müdahale gerekebilir. Cerrahi müdahaleyle diş etlerinin derin ceplerdeki diş taşları ve hastalıklı dokular temizlenir, kök yüzeyi düzleştirilir ve diş etleri kolay temizlenebilir bir yapıya kavuşturulur.
  • HEKİMLERİMİZ
    Alanında öncü & uzman Çerkezköy İmplant | Diş Hekimi Mehmet Uğur Alpay Diş Kliniği Hekimlerimiz...